Przebudowa mostu kolejowego nad rzeką Regalica w Szczecinie. To już 9 miesięcy, od kiedy Budimex rozpoczął współpracę z Evercam na tej budowie, wdrażając technologię inteligentnych kamer budowlanych w celu monitorowania postępów i zdalnego zarządzania projektem. Istotna dla regionu inwestycja warta ponad 282 miliony złotych, która zwiększy przepustowość żeglugi śródlądowej, zostanie ukończona w listopadzie 2023 roku. Zobaczcie film time-lapse prezentujący realizację projektu, wykonany przy użyciu technologii Evercam.`
W skrócie: Trwa budowa mostu na rzece Regalica w Szczecinie. To skomplikowana i bardzo ważna społecznie inwestycja, która pozwoli przywrócić żeglowność śródlądową na Odrzańskiej Drodze Wodnej, a także zwiększy przepustowość linii kolejowej nr 273.
Stara przeprawa zostanie rozebrana, a nowy most zostanie wybudowany w bezpośrednim sąsiedztwie na wysokości ok. 6,2 m ponad poziomem wysokiej wody żeglownej. Z dawnej konstrukcji pozostanie jedynie przęsło mostu zwodzonego, wpisane do rejestru zabytków. Nowy most będzie składał się z dwóch równoległych, trójprzęsłowych konstrukcji kratownicowych posadowionych na wspólnych filarach. Trwają prace ziemne.
Wartość kontraktu wynosi 282 mln złotych netto. Inwestycja finansowana jest ze środków Banku Światowego, Unii Europejskiej i budżetu Państwa.
Przebudowa mostu kolejowego nad Regalicą jest jedną z największych inwestycji hydrotechnicznych aktualnie realizowanych w Polsce. Jej wykonanie znacznie poprawi bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców Szczecina.
Nowy most kolejowy o większym prześwicie zlikwiduje problem wąskiego gardła, które dławiło żeglugę śródlądową i uniemożliwiało dynamiczne prowadzenie działań zabezpieczających mieszkańców przed powodzią.
Budowa nowego mostu dostosowanego do współczesnych standardów kolejowych znacznie zwiększy przepustowość linii kolejowej nr 273 i poprawi standard podróży koleją dla mieszkańców regionu.
Projekt zakłada budowę kompletnie nowej przeprawy przez rzekę Regalica z dwoma torami kolejowymi w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącego mostu. Stara konstrukcja zostanie niemal w całości rozebrana, a zachowane zostanie jedynie zwodzone przęsło, które zostało wpisane do rejestru zabytków.
Nowy most będzie składał się z dwóch równoległych, trójprzęsłowych konstrukcji kratownicowych posadowionych na wspólnych filarach. Nowa stalowa konstrukcja zostanie wyniesiona 6,2 m powyżej poziomu wysokiej wody. Większy prześwit ułatwi prowadzenie akcji lodołamania.
Obejrzyjcie razem z nami film time-lapse prezentujący realizację projektu od początku roku, wykonany z wykorzystaniem naszych inteligentnych kamer budowlanych Evercam.
Co zmieniło się przez ostatnie 9 miesięcy? Budowa nowego mostu na Regalicy to skomplikowany i długotrwały projekt. W tym czasie wykonano pracochłonne roboty ziemne przygotowujące grunt do budowy nowego mostu.
Jak widać na nagraniu, trwa budowa przyczółków nowego mostu na obydwu brzegach. Równocześnie Budimex prowadzi prace nad realizacją podpór. W tym celu wykonano ścianki szczelne o łącznej powierzchni ponad 2 700 metrów kwadratowych oraz zabito pale wielkośrednicowe o łącznej długości ponad 1,3 kilometra! Do ich wykonania zużyto ponad 2 700 metrów sześciennych betonu. Budimex wybudował także 2 perony tymczasowe wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną dla obsługi pasażerów i zachowania ciągłości transportu kolejowego.
Generalnym wykonawcą projektu jest Budimex SA, jeden z liderów branży budowlanej na polskim rynku.
Budimex specjalizuje się jako generalny wykonawca m.in. w projektach mostowych i hydrotechnicznych. W 2020 roku firma wybudowała zbiornik przeciwpowodziowy dla rzeki Odry – to największy taki obiekt w Polsce. W 2021 roku Budimex zakończył również rozbudowę największego w Europie zbiornika odpadów poflotacyjnych – Żelaznego Mostu.
Przebudowa mostu kolejowego nad rzeką Regalica w Szczecinie to kolejna ważna społecznie inwestycja w portfolio Budimeksu. Łączy ona zakres mostowy i kolejowy, ale jednocześnie służy poprawie żeglugi śródlądowej. Jesteśmy dumni, że Evercam może być partnerem Budimeksu podczas realizacji tego ważnego przedsięwzięcia.
Time-lapse to film poklatkowy, który składa się z serii zdjęć wykonanych w określonym i stałym odstępie czasowym. Tak wykonane zdjęcia są następnie montowane w jeden klip. Dzięki temu, w krótkim filmiku możemy uchwycić procesy, które w czasie rzeczywistym trwają bardzo długo. Ta technologia, wykorzystywana jest w budownictwie, aby uzyskać efektowne ukazanie upływu czasu i postępów realizacji projektów budowlanych.
Oto niektóre ze sposobów, w jakie nasi klienci wykorzystują swoje filmy:
Stwórz imponujące filmy z postępu prac na Twojej budowie. My zapewniamy profesjonalną produkcję wideo. Istnieje wiele powodów, dla których warto rozważyć dodanie kamery Evercam do swojego kolejnego projektu budowlanego.
Przeczytaj więcej w artykule: Time-Lapse – co to jest? Wykorzystaj jego potencjał w budownictwie!
Podgląd na żywo i zdalny monitoring 24/7 – od teraz Twój zespół projektowy będzie w stanie w pełni zdalnie monitorować produktywność i postępy budowy na budowie! Wybierz inteligentne kamery budowlane Evercam!
Poznaj możliwości naszego oprogramowania: Narzędzia Evercam.